Nine Inch Nails (2.07.18) – Zitadelle Berlin, Deutschland
[25-WR]
Publikum: 90er-Industrialabkömmlinge, Gothicszenemenschen, Unkonventionellisten. Die Band selber hat keine „Rawness“, mehr, dafür setzte man auf sterilen Sound und hippe Beats. „Trenty“ aber nicht „(g)Rossartig“…
[25-WR]
Bensburger – Bonn, Germany
[25-WR]
Best brown-bread artisanal hamburgers I’ve had in my lifetime. Period. Immaculate service. Womb-comfy ambiance that would be irresistible if only booze was around.
[25-WR]
Chopper (2000) -Andrew Dominik
[25-WR]
What is it about this man who’s constantly welding attention to himself and the things he’s done under a sordid sense of right and wrong?
[25-WR]
Behemoth – I Loved You At Your Darkest (2018)
[25-WR]
Kinderchor eröffnet dieses teuflische Sakrament. Durchs Höllentor vollführen verzerrte Gitarren, dämonisches Getrommel, weiterer Chorgesang, Hörner thematisch jenes Ritual, welches mit The Satanist 2014 meisterhaft begann.
[25-WR]
Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014) – Alejandro G. Iñárritu
[25-WR]
Ist es ein Vogel?
Ein Flugzeug?
Nein, es ist Birdman.
Keaton bringt mit beflügelnder Verzweiflung die Rolle seines Lebens zurück auf die Bühne gen Sterne.
[25-WR]
Donnie Darko (2001) – Richard Kelly
[25-WR]
Suburban black magic that orbits around the interdimensional cellar-portal of a fast-cracking teenage mind that is full of defying questions to colliding answers.
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Rostocker Pils – German Beer
[25-WR]
A liquid copilot that happens to be a good listener and is also noble at heart despite its uncelebrated lineage and obscure shield of arms.
[25-WR]
Star Wars Episode IV: A New Hope (1977) – George Lucas
[25-WR]
Beginn von heroischer Sci-Fi-Fiction, Laseraction und legendärer Filmtrilogien.
Im Gegensatz zu folgenden Filmen funktioniert dieser als alleinstehendes Manifest.
Visionäre Filmmagie – Gut gegen Böse.
[25-WR]
Meeting Norman Reedus @Walking Dead Convention
[25-WR]
Teures, stressiges Unterfangen um aktuell populären Show-Protagonisten zu treffen.
Schlangestehen, kleinen Raum betreten und hoffen dass man auf bezahltem blitzschnellen Fotoabzug halbwegs gescheit aussieht.
[25-WR]
Sandino World Improvement Network – Berlin
[25-WR]
Lovely alternative place to sleep, socialize or just be.
The puzzled together-like atmosphere, the friendly people and especially the chicken create an urban heaven!
[25-WR]
Five Easy Pieces (1970) – Bob Rafelson
[25-WR]
Complaining about the wealth you were born with will get you just as much sympathy as a skinny person would while complaining about their weight.
[25-WR]
Halloween (1978) – John Carpenter
[25-WR]
Blaupause des Horror-Slashers und erstes, sowie bestes Kapitel der Halloweenreihe.
Michael steht im Schatten, baut Spannung auf. Jamie schreit sich zur Spitze des Horrorthrons.
[25-WR]
Where’s Poppa? (1970) – Carl Reiner
[25-WR]
What do you do when you´ve made it to grownup with a nice girl on the horizon but your mind-molesting mother is still around?
[25-WR]
Breaking Bad Intro (2008-2013) – AMC
[25-WR]
Die farblose Verschmelzung von Barium und Brom hinterlässt einen beißenden, ockerfarbenen Geschmack auf der Zunge. 17-sekündliches Glücksgefühl ohne ruinierende Spoiler und protzige Show-Offs.
[25-WR]
The Tree of Life (2011) – Terrence Malick
[25-WR]
It boggles the mind to see modern beauty so densely packed into a movie-sitting. A transcendental chandelier made out of sweat, tears and chlorophyll.
[25-WR]
The Wolf of Wall Street (2013) – Martin Scorsese
[25-WR]
Rise and fall of the great wall of street Gatsby-ing self-amusedly told in tones that charm and entertain but fail to reach redemption.
[25-WR]
Roma (2018) – Alfonso Cuarón
[25-WR]
Optisches Meisterwerk aus beeindruckend schwenkender Kameraarbeit (über 360 Grad!) und langen Shots erzeugt intimes Mexiko der 70er, wessen Handlung in Akt 3 besonders glänzt.
[25-WR]
The Real Thing (1989) – Faith No More
[25-WR]
Neben Anselmos Pantera-Einstieg hob auch ein gewisser Patton eine Band auf komplett anderes Level. Funk und Rap fusioniert mit Metal passierte bereits vor RATM.
[25-WR]
Piano Concerto No.23 in A, K.488 – Allegro in A (1786) – Wofgang Amadeus Mozart/Horowitz/Giulini
[25-WR]
Rides a hair or two faster than usual but does not in any way feel carousel-led or gone astray in repetitive dactyl derision. Cool.
[25-WR]
LP5 (2019) – Apparat
[25-WR]
Aus Berliner Clubs strömen progressive Soundteppiche, geflochten durch voluminös verträumte Radiohead-Stoffreste mit einer neonbunt Aphex Twin-beatlastigen Fadenführung.
Keine Kategorie, keine Kopie, keine Grenzen.
[25-WR]
Bushworld Adventures (2018) – Rick & Morty
[25-WR]
Alternative Realität wo Rick mit manischen Tendenzen ein sinnfreies „Abenteuer“ anstrebt während Morty mit egalitärer Passivität ins offene, ahnungslose Ende folgt. Ein Spiegel unserer Gesellschaft.
[25-WR]
Charlie Wilson’s War (2007) – Mike Nichols
[25-WR]
An effective bon vivant in the political realm who’s own mind has become imprisoned in a cell of depleted endorphins finds action in external meaning.
[25-WR]
Death Note (2006)
[25-WR]
37-teilige Sternstunde eines finsteren Animes. Großes Alleinstellungsmerkmal ist dass der Antagonist Protagonist ist. Detektivkrimi um psychologischem Kampf zweier Genies und Spannung welche Seite gewinnt.
[25-WR]
Pilot (2008) – Breaking Bad: 01×01
[25-WR]
The colorful reaction from periodically combining the Walter and Jesse elements is the show. We’re the pilot’s helpless copilot in this RV of an introduction.
[25-WR]
Blizzard of Ozz (1980) – Ozzy Osbourne
[25-WR]
The Blizzard of Randy Rhodes and the Chris Farley of Heavy Metal (or vice-versa) making the stuff Tenacious D’s wet-dreams are made of.
[25-WR]
The Last Of Us (2013) – PS4
[25-WR]
Die harsche Darstellung einer tödlichen Pandemie und folgendem Überlebenskampfes macht dieses Spiel zur lohnenden Tortur von echten Gefühlen in einer toten (Spiele)Welt.
Ein perfektes Spiel.
[25-WR]
Darkglass B7K (2014) – Bass Pre-Amp Pedal
[25-WR]
Apple-artige Aufmachung, Qualitätsiegel!
Diese synthetische Soundverstärkung aus Finnland präsentiert das nächste Level an Klangerweiterung für Bassisten und kann sich mit wuchtigen Verzerroptionen aggressiv durchsetzen.
[25-WR]
‚Dickhead‘ (2011) Steak Number Eight – All Is Chaos
[25-WR]
Schrammelnde Gitarren. Eine verzerrte, verbrauchte Stimme. „Suck my fuckin cock“ Lyrics. Bandbilder zeigen junge Band. Dieser Song könnte aus jeder der letzten 4 Dekaden kommen.
[25-WR]
Alice in Chains (04.07.18) – LMH Köln, Deutschland
[25-WR]
Live-Überraschung des Jahres. Cool und zurückgelehnt spielten die 90er-Urgesteine eine grandiose Setlist, die alle Grungehörer befriedigt hätte. Schweißtreibende Atmosphäre dank Hitze und Riffs.
[25-WR]
The Matador (2005) – Richard Shepard
[25-WR]
Finding true truant-camaraderie in some of the darkest, yet most sought-after corners of this open-bar planet of ours can sometimes be beautiful.
[25-WR]
Box of Moonlight (1996) – Tom DiCillo
[25-WR]
All bets are off when off the grid you go, except for betting on life itself which can look, feel and sound like nothing before.
[25-WR]
Tranquility Base Hotel & Casino (2018) – Artic Monkeys
[25-WR]
A post-mortem Bowie knife conniving new generations with tender tantrums for their own wonderful good. A brilliant, dry-clean barbiturate that melts stone-glass ” :
[25-WR]
Body Count (9.06.18) – Rockhal. Esch an der Alzette, Luxemburg
[25-WR]
Mit durchschnittlicher Erwartungshaltung hingefahren, absolut zufrieden wieder zurück. Motherfuckin Ice-T hat mit seiner Band aus Freunden, Familie und unerwarteter Spielfreude mein Highlightgig 2018 zelebriert.
[25-WR]
Traum Botschaft (3.09.18)
[25-WR]
Ein Resümee meines positiven Sinneswandels konzentriert auf Beschreibung der mentalen Wegrichtung und Bestätigung der Notwendigkeit. Astralprojektionen als individuelles Vorwort zum Buch „The War of Art“.
[25-WR]
Prehistoric Ice Man (1999) South Park: (02×18) – Trey Parker & Matt Stone
[25-WR]
Hilarious comedy premised on the ridiculous amount of cultural changes happening in the late nineties in a world looking back to a century gone by.
[25-WR]
Rear Window (1954) – Alfred Hitchcock
[25-WR]
What happens when you give a man with integrity the masked opportunity of minding other people’s business? No need to move to go too far.
[25-WR]
Married with Aliens (1992) Married with Children: 05×07 – Gerry Cohen
[25-WR]
Mad men they lock up, mad dogs they shoot. Rare to find a comedy show not ruined by condescending canned laughter that no one needs.
[25-WR]
‚Jambi‘ (2006) – Tool
[25-WR]
Das dynamische Konstrukt von Gitarre, Bass und Drums erzeugt den kolossalen Sound eines Panzers der sich über Trümmer und Leichen hinfort bewegt.
Improve, erase, repeat!
[25-WR]
Letters From The Colony – Vignette (2018)
[25-WR]
Eiskalte Gitarren und stürmische Drums in knochenharter Brillianz. Zwischendurch wehen abstrakt schöne Cleanpassagen eine letzte bunte Herbstbrise in diesen frühwinterlichen, schwedischen Sonnenaufgang. Extrem starkes Debütalbum!
[25-WR]
Trafostation Open Air (2018) – Frechen, Deutschland
[25-WR]
Ein Festival gefüllt mit lokalen Bands des Rheinlands. Musik war divers. Die Menschen letztenendes die Gleichen. Eine bagatellisierende Mentalität aus heuchlerischen, egoistischen und maskierten Aufsteigern.
[25-WR]
The Outer Ones (2018) – Revocation
[25-WR]
Death Thrash Metal soup with blackened flesh and Lovecraft inspired lyric. Jazz influenced chords over groovy breaks to finest soloing annihilation. Typical killing spree material.
[25-WR]
Human Nature (2018) – Sevdaliza
[25-WR]
Durch minimalistischen Beat begleitet kratzt dieser spiritualisierende Song an meiner introvertierten Seele. Eher zum isolierten Hördurchlauf, allerhöchstens wenn man eine Frau verführt nach selbstoffenbarenden Dialogen.
[25-WR]
Army of Me (1995) – Michael Gondry
[25-WR]
Milks the practical effect-cow to its last drop; turns it into oil and the carbon into diamond. All rationally shown in old-fashioned aspects.
[25-WR]
Lost Highway (1997) – Trent Reznor
[25-WR]
A floating crime scene playlist congealed together by counterclockwise suspense fueling a colorful film noir that is both cosmically weird and dearest to the deranged.
[25-WR]
Paradise Lost (1996-2011) – Documentary Trilogy
[25-WR]
A must-absorb exculpatory HBO documentary tryptic that saved the lives and reputations of half of the six direct victims of this multi-slayered crime.
[25-WR]
Paths of Glory (1957) – Stanley Kubrick
[25-WR]
A battleground-breaking anti-war, anti memory-loss production that came out only twelve years after the great war cracked the Death atom-nerve open.
[25-WR]
Iron Man (2008) – Jon Favreau
[25-WR]
Downey Jr.‘s mechanische Wiederbelebung durch selbstspiegelnde Hauptrolle. Man nehme aktuelle Kriegswirtschaft, eine Prise Humor und einen Black Sabbath Klassiker um ein neues Universum zu erschaffen.
[25-WR]
Cat´s in the Bag… (2008) – Breaking Bad 01×02
[25-WR]
Beiden Protagonisten haben ihr erstes Abenteuer überstanden, die Konsequenzen daraus navigieren sich zu einer neuen Herausforderung. Zwei Körper. Leben und Tod. Ein Münzwurf. Eine „Lösung.”
[25-WR]
The Ocean (06.11.18) – Schlachthof Wiesbaden, Deutschland
[25-WR]
Intimer Gig im gemütlichen Kesselhausraum des Schlachthofs. Scheinwerfer unterstützen mit jeweiliger Albumfarbe das brühende Feeling.
Tornados, Geysirdämpfe, Tieftauchgänge, Vulkanausbrüche etc. brachten den „Kessel“ zum Kochen.
[25-WR]
The Shining (1980) – Stanley Kubrick
[25-WR]
There´s a lot of lack of fidelity to source material but the audio-visual aura is enchanting and inviting enough to bounce like a baseball.
[25-WR]
Elenor Rigby (1966) – The Beatles
[25-WR]
Everybody has some kind of redeeming quality — not unlike this catchy song from the least-liked surviving Beatles member and its absolute but temporary dfghdfh.
[25-WR]
No Country for Old Men (2007) – The Coen Brothers
[25-WR]
Bubonic-plague personified decides to single out the fastest Death-escaping cowboy and wastes no time in hunting him down a road of rural intrigue.
[25-WR]
Alter Friedhof – Bonn, Germany
[25-WR]
For the romantic hermit that is essentially hobbied at heart—microwaving steady historical isolation with short shocks that light up the whole architectural macrocosmos inside.
[25-WR]
Kakushöhle – Eifel, Deutschland
[25-WR]
Faszinierender Naturkomplex wo Licht und Schatten, Höhen und Tiefen jenes innere Kind heranlocken. Besinnlicher Quell imaginärer Fantasien und transzendenter Hürdenbewältigung, welcher reine Klarheit hervorscheinen lässt.
[25-WR]
Le Samuraï (1967) – Jean-Pierre Melville
[25-WR]
French Film Noir smeared in lonely tones and isolated colors showing the flip-side of persecution and its complex perplexities. A memorable existential staring contest.
[25-WR]
Euroblast – Köln, Deutschland
[25-WR]
Ein internationales, jedoch familiäres Kollektiv aus echten Musikliebhabern und inspirierenden Musikern ergeben eine hohe Dichte an wunderschönen Menschen, welche Alternativität/ Progressivität mit jeder Faser zelebrieren.
[25-WR]
Angel Dust (1992) – Faith No More
[25-WR]
Tiefer in den bunten Sumpf voller vielseitiger Kreaturen der Nacht. Patton mal Sirene, mal Wendigo. Und dank leider letztem (elementarem) Mitwirken Metalgitarrist Jim Martins Swansong.
[25-WR]
Laphroaig ‚Quarter Cask‘ – Islay Single Malt Scotch
[25-WR]
Einer meiner ersten und liebsten von Islay. Erste Schlücke dieses torfigen Schotten ließen mich husten – „Flüssiger Rauch?“ Laphroaig macht selten Freunde, doch bleiben sie lebenslang.
[25-WR]
Into the Wild (2007) – Sean Penn
[25-WR]
The beauty of human flight and the tragic finality of it—a celebration of youth by a very mature director we’ve all seen grow up.
[25-WR]
Jinjer (17.05.18) – Jungle Club
[25-WR]
Heißeste Neuentdeckung Anfang des Jahres. Exzesszive weibliche Dominanz erzeugte Befehle befolgen, metaphorisches Sabbern und überall Schweiß sowie Schreie im Männerpit vor mir. ‚SM‘ + Liveshow.
[25-WR]
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) – Milos Forman
[25-WR]
Don’t deny a man his basic right to have a goddamn beer and watch the game in the completely lucid lunacy of life lived well.
[25-WR]
Beck’s – German Beer
[25-WR]
Germany‘s own Heineken. It floats cocky and everlasting in the international waters of normal beer where a very low consumption temperature is the great equalizer.
[25-WR]
Hollywood Babylon (1959) – Kenneth Anger
[25-WR]
A morbidly mordant red-carpet bombing campaign with its name-dropping making distant stars fall from the sky like an exquisite rain of grand pianos.
[25-WR]
Symphony No. 1 in C, Op.21 (1801) – Ludwig van Beethoven
[25-WR]
Impetuous kickstart to one of the greatest sound quilts out of this planet of ours. A youthful but articulate jump of joy towards embracing life.
[25-WR]
Dead Cross (16.06.2018) – Gloria Theater Köln, Deutschland
[25-WR]
Lieblingssängers neue Band live.
Highlights:
– Stehe mittig vorne
– Cap verloren
– Mikes Arsch beim Stagediven berührt
– Slayer-, FNM-Covermedley
– Bekomme Cap wieder, Umarmung
Bestes Konzert 2018.
[25-WR]
Resident Evil 7 VR (2017)
[25-WR]
Das perfekte Medium um Survival Horror richtig zu genießen. Ich betrat eine andere Dimension. Mit VRBrille verschwammen abstrakte Kreaturen, Räumlichkeiten, Natur beider Welten zur Surrealität.
[25-WR]
Green Apple – Mozart
[25-WR]
Found in an Edeka Supermarket where the greens are redder than everyone else’s yellows and even a simple apple has to stand out. Marketing works.
[25-WR]
Paris, Frankreich
[25-WR]
Der erste Eindruck in der Nacht spiegelt alle bekannten französischen Vorurteile wieder. Jedoch lichten sich diese schnell wenn die Stadt tagsüber die kulturellen Highlights präsentiert.
[25-WR]
Revolver (1966) – The Beatles
[25-WR]
A warm revolver loaded with intense imagination that makes you happy every time you pick it up. It contains Mccartney´s arguably best song: Elenor Rigby.
[25-WR]
Let the Right One In (2008) – Johan Söderqvist
[25-WR]
Sweeter than somber but with a cold, compensating Swedish stroke of resigned-downer that reminds of other movie scenes instead of setting more creative distance.
[25-WR]
Crack The Skye (2009) – Mastodon
[25-WR]
Element Wind ist das Mantra von Mastodons Magnum Opus, was den Tod der Schwester des Drummers behandelt. Mein persönliches Gateway-Album in den Prog Metal.
[25-WR]
Ayahuasca Release Gig (10.11.18) – Underground Wuppertal, Deutschland
[25-WR]
Urwaldklänge locken Besucher zur Bühne. Tribales Getrommel der drei Percussionisten, vier Gitarren liefern zungeschnalzendes Riffmanifest, drei unterschiedliche Vocalstimmen beschließen das Ritual. Ein Release. Eine Mammutgeburt.
[25-WR]
Beneath The Mind (2018) – Ayahuasca
[25-WR]
Welcome To The Jungle 2018! Ayahuasca laden mit Bongos, Didgeridoo etc. ein zum stürmischen Urwaldmosh. Musiker exotischster Nationen aus Köln erschaffen ein Kulturtrademark im Metalgewand.
[25-WR]
Mandy (2018) – Panos Cosmatos
[25-WR]
A fucking fabulous face – morphing film – feast, that feels like a heavy Ayahuasca trip that will rock and roll you out of your favorite t-shirt.
[25-WR]
Sid and Nancy (1986) – Alex Cox
[25-WR]
An extraordinary film with an even better cast. Gary Oldman´s true Ludwig van Beethoven performance shining through the life of a talentless but charismatic kid.
[25-WR]
Verlassenes Kinderkrankenhaus Weißensee – Berlin, Deutschland (INCORRECT)
[25-WR]
Tagsüber beliebte Besucherstätte neugieriger Jugend und Touristen, nachts Ruhestätte für Obdachlose sowie Drogenmekka. Diese verweste Attraktion brilliert dank spukender Leere und dem nährenden Horrorfilm-Potenzial.
[25-WR]
Cocaine Cowboys (2006) – Billy Corben
[25-WR]
A perfect documentary that is put together by guide-listening the direct architects of the subject matter instead of architecting them directly into something else.
[25-WR]
Review with Myles Barlow (2008–2010) – Phil Lloyd, Trent O’Donnell
[25-WR]
As dark as allowed, as hilarious as it can be. Should become a welcomed acquired taste for those who first started with the American remake.
[25-WR]
The Predator (2018) – Shane Black
[25-WR]
Zwei Predator, Weirdo-Protagonistensquad vs. Regierungsteam = wild aneinandergereihte SciFi-Action und One-liner-Coolness dank MCU-Humor. Enttäuschend für Fans. Erheiternd für heutige Filmgänger.
[25-WR]
A Perfect Circle (10.12.2018) – Palladium Köln, Deutschland
[25-WR]
Dieser Band absoluter Profis gelingt sogar im Palladium ein glockenklarer Klang. Ein ‚perfect circle jerk-off‘ für Soundfetischisten. Allerdings trotz Kameraverbot erschwerte Sicht dank Hallensäulen.
[25-WR]
Victory at Sea (1952-1953) – NBC
[25-WR]
An astounding set of newsreel-like pieces set in a frantic world-creating pace covering large-scale naval conflicts with nothing but grace and respect.
[25-WR]
Gone Girl (2014) – Trent Reznor & Atticus Ross
[25-WR]
The tarring stains of gone matrimony and the haunting rhythms of burning irreplaceable innocence. Outstanding soundtrack that trumpets pangs of hope between disorienting anxiety patterns.
[25-WR]
The Fan (1996) – Tony Scott
[25-WR]
Riveting thriller with a pretty good coverage of superstition and the many types of obsessions that come with it. A summer blockbuster made to last.
[25-WR]
‚Be Right Back‘ (2013) Black Mirror: 02×01 – Owen Harris
[25-WR]
Technischer Fortschritt kommt zwar auf physischer Ebene, teilweise oberflächlich psychisch, weit.
Aber rechtfertigt eine charakteristische Hülle diese moralische Gradwanderung und befriedigt somit unser emotionales Ich?
[25-WR]
The People vs. Larry Flynt (1996) – Milos Forman
[25-WR]
No need to agree with people’s desires, but to absolutely defend their right to pursuit them and prosper. Bad-taste has a short shell life.
[25-WR]
A Patient Man (2018) – Cult Leader
[25-WR]
Mit Unruhe verursachenden Gitarrenkrächzen, saftigem Bass und sludgigem Gekeife klingt die bessere Hälfte der Scheibe wie ein hochsportliches Massaker im Schlachthaus. Ein halbstark pfeffriges Gulasch.
[25-WR]
Caligulas Horse – The Tube Düsseldorf, 30.10.18
[25-WR]
Zuvor auf diesjährigem Euroblast gesehen – Pure Faszination. Gitarrenfinesse, Spielfreude und glasklarer Livesound brillieren sogar (besser) im engen Club. Was ist heutzutage im australischen Wasser drin.
[25-WR]
Oatly! – Haferdrink
[25-WR]
Clevere Werbekampagne auf modernen sozialen Medien. Witzige Slogans die den heutigen Veganhipster ansprechen. Aus Skepsis wurde Überraschung wurde Überzeugung. Erste wirklich leckere Alternative zu Milch.
[25-WR]
The Haunting Of Hill House (2018- ) – Netflix
[25-WR]
Klassiches Gruselkonzept um übernatürliches Haus. Jedoch erschreckend gut ineinandergreifendes Familiendrama, welches den Plot/ das Acting mit jeder Episode in tiefere Gewässer bringt. Best of Netflix.
[25-WR]
Steak Mural (2016) Marcus Haas – Berlin, Germany
[25-WR]
Universal eye catcher with stern political connotations that elevate graffiti art into what turn-of-the-20th-century anti-imperialist graphic design still achieves today.
[25-WR]
Male Street Walker – Berlin, Germany
[25-WR]
The visual pun that a resigned man can become is not always easy to watch but definitely easy to photograph and comment later at leisure.
[25-WR]
Inherent Vice (2014) – Johnny Greenwood
[25-WR]
A fog encounter in the salty night where songs of all walks of sound take turns to gas the colored lamps glowing the way ahead.
[25-WR]
‘Nosedive‘ (2016) Black Mirror: 03×01 – Joe Wright
[25-WR]
Black Mirrors Social Media Rundumschlag kreiert wieder mal eine wundervoll künstlerische Welt mit brandaktueller Botschaft. Atemberaubendes Schauspiel besonders von der Hauptdarstellerin ist millionen Likes wert.
[25-WR]
A Clockwork Orange (1971) – Stanley Kubrick
[25-WR]
Impersonal ultra-violence versus institutional, underage debauchery versus systematic adulthood. An excitingly repulsive playground where parents have no idea and the State blurs it all.
[25-WR]
Modern Drunkard Magazine – 25-WR Websites
[25-WR]
The site has a lot good creative energy that glows through preserved jam jars of ideal writing and graphic design. Affirmation for the solitary imbiber.
[25-WR]
Ur-Kostitzer Pilsner – German Beer
[25-WR]
Another round of these heavy-herbies would be too much asking from an arrogant looking Swedish king who no doubt was a closet manic depressive.
[25-WR]
Altars Of Madness (1989) – Morbid Angel
[25-WR]
80er Metal Nachwirkungen, originelles Cover, Solo an Solo, fanatischer Okkultismus – Diese Death Metal-Blaupause mit ihrem Florida-Sound bahnt unendlich viele Wege für kommende Großtaten.
[25-WR]
Sich tätowieren lassen
[25-WR]
Wie Fahrradfahren nur ohne besser zu werden. Flache, angenehme sowie steile, holprige Strecken – Kratzer, Narben und muskelkaterartiger Nachschmerz. Aber die Aussicht ist es durchaus wert.
[25-WR]
Black Gives Way To Blue (2009) – Alice In Chains
[25-WR]
Neuer Sänger mit natürlich origineller Stimmfarbe. Neue Motivation aus der Trauer, den drogenversifften Mammutspuren und dem Grunge herauszutreten. Eine cleane Band. Ein hammergeiles Hardrock Album.
[25-WR]
Blood Simple (1984) – The Coen Brothers
[25-WR]
Strong start for one of the strongest creative duos soldered together by nature and tried to be separated by none. A text-book student film.
[25-WR]
Gilden – Kölsch
[25-WR]
It delineates itself with self-gilded claims of under-priced excellence out of the proud oceanic pastures of German beer and its default benchmarking mechanism.
[25-WR]
Practice What You Preach (1989) – Testament
[25-WR]
It boggles the mind that these gentlemen continue to be perceived as lesser than Anthrax. Trash-talking Testament should be a Thrash-preacher´s pet peeve.
[25-WR]
Auto Focus (2002) – Paul Schrader
[25-WR]
Careful what you audition for: it might get you in the tightest-spot of a color-blind district that is sharp with double-life contrast.
[25-WR]
Magic 1 WiFi – Devolo
[25-WR]
Despite labyrinth-inducing instructions that makes one wonder the universe itself sometimes—this product does indeed deliver the promised internet-signal punch. Use with app.
[25-WR]
Resident Evil 4 (2005) – Capcom
[25-WR]
Kontrovers blasses Setting macht Blut umso alarmierender. Mutationen wirken zum ersten Mal bedrohlich realistisch. Genießen Sie typisch spanisches Temperament ländlichen Zombiegehege. Und bitte keine Käferphobie.
[25-WR]
Songs For The Deaf (2002) Queens Of The Stone Age
[25-WR]
Wo Kyuss’s „…Sky Valley“ tagsüber qualmend den Highway gen Erlösung fuhr, nimmt dieser radiofreundliche Cocktail aus Bier, Mojito, Gras, Amphetaminen die Gegenspur zur nächtlichen Apokalypse.
[25-WR]
Todd Macfarlene‘s Spawn (1997-1999)
[25-WR]
Gory expansion pack to those who’s optical curiosity was originally aroused by the likes of “Do the Evolution” or “Follow the Leader” music videos respectively.
[25-WR]
Naked (1993) – Mike Leigh
[25-WR]
The smartest people in the world seem to spawn in Manchester. No doubt, a cosmic conspiracy hides behind this preternatural patch of hyper-verbose land.
[25-WR]
Revocation (22.12.2018) – Global Invasion Tour, Turock Essen, Deutschland
[25-WR]
Knüppelnder Death-Thrash Headliner einer facettenreichen Tour De(ath) Grunts. „Pantera“-influenced Riffs, fieseste Tech-Rhytmik pumpen ordentlich, während Vocals im Gegensatz zur Scheibe undefiniert untergehen.
[25-WR]
Amarena-Kirsch Senfsauce
[25-WR]
Überraschung für Gaumen und im Nachgeschmack. Die süße Note ergänzt sich hervorragend zu hellen Fleischgerichten sowie in betitelter Kombination mit Käse. Delikatessartikel mit untypischer Senfnote.
[25-WR]
Everything That Is You (2019) – Thrailkill
[25-WR]
Instrumentale Supernova die mit ihren regenbogenfarbenen Strahlen jede noch so dunkle Sphären erhellt und harmonisch reflektiert. Virtuose Gitarre mit Feeling ohne viel aufgesetzt übertechnisches Machogeshredde.
[25-WR]
Nothing but Trouble (1989) – Dan Aykroyd
[25-WR]
This is what happens when cocaine and a healthy budget meet each other, fall deeply in love and decide to make a beautiful baby together.
[25-WR]
Powerslave (1984) – Iron Maiden
[25-WR]
Könige der Albencover in oriantalischer Hitze und ägyptischer Mythologie. Angebeteter Eddie fliegt und lässt Klingen aufblitzen. Bestes Solo im Titeltrack und progressive Schiffsreise im Closer.
[25-WR]
Lola Rennt/Run Lola, Run (1998) – Tom Tykwer
[25-WR]
In-motional motion picture with a fluent techno-rhythm and welcomed gimmicks that keep our eyes lubricated, tuned and toned throughout an intense perception-workout.
[25-WR]
The Perfect Drug (1997) – Mark Romanek
[25-WR]
Cold plate of vampiric hors d’oeuvres served with visual mastery. Extracts fine things out of Kitsch instead of just swiping them under the bear carpet.
[25-WR]
Intro – Mandy (2018)
[25-WR]
It starts out soberly Jacking the King Crimson lumber sap Out of a roller-coasting tree-line that dusks blood red dawns out of Death.
[25-WR]
Kaminofen Fire
[25-WR]
Fluffy fire that‘s truly volcanic as well as satanic through the stained-glass trap-door window staving off miniature hell from a German Expressionist mortuary.
[25-WR]
Love and Mercy (2014) – Bill Pohlad
[25-WR]
Cusack hasn´t been this good since his own Grace disappeared, but Dano has been trully great for the first time in a permanently resonant film.
[25-WR]
Salvation Boulevard (2011) – George Ratliff
[25-WR]
Very serious comical take on a single star system in the disbelief-suspended galaxy of organized religion and their Bonde-esque villains coloring it all.
[25-WR]
The Ninth Gate (1999) – Roman Polanski
[25-WR]
Riveting mystery set in motion in modern age-old Europe where everything is still creepy and beautiful. A satanic film noir with an escalating groove.
[25-WR]
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) – Bob Persichetti
[25-WR]
Sonys erfolgreicher Versuch ein neues Universum zu erschaffen, welches frische Optik dank Cell-Shade Grafik und nie verfilmte Charaktere hervorbringt. Comicnerds hoffen auf weitere Glanztaten…
[25-WR]
Indepence Day (1996) – Roland Emmerich
[25-WR]
Jedermanns Fantasie und Ängste in hollywood’schem Kostüm. Gefüllt mit erstklassigen Cast und trotz vieler Akteure, Handlungsstränge und überspielter Sci-Fi-Logik ein vollständiger Film. Popcornkino.
[25-WR]
The Deer Hunter (1978) – Michael Cimino
[25-WR]
Haunting downer that sinks deep into disillusionment, betrayal and post traumatic spleen-depression by Russian rouletting us between their past and present like prison toys.
[25-WR]
Confessions of a Dangerous Mind (2002) – George Clooney
[25-WR]
Wise men say only fools rush into a dating game show and fall in love with themselves on television—but the wisest run the show.
[25-WR]
The Jerk (1979) – Carl Reiner
[25-WR]
You’re not really a jerk unless you actually know better. Hilarious comedy with a ridiculous premise running over a classic storyline with a dirt bike.
[25-WR]
Archspire (22.12.2018) – Global Invasion Tour, Turock Essen, Deutschland
[25-WR]
Siegeszug der kanadischen Tech-Death Newcomer, die mit sportlicher Höchstleistung sowie Mosh-, Circle- und sogar Trianglepits den Laden dominierten. Spitzenreiter für Nobelpreis in Kategorie: Extrem!
[25-WR]
Only-Potato-Diet Challenge – Day 1
[25-WR]
Kein Zucker, Alkohol, weder andere Speisen noch verfettete Variation. Lediglich Kartoffeln, Wasser, purer Tee/ Kaffee. Von Kevin Smiths Geschichte erstaunt startete ich direkt diese Challenge.
[25-WR]
Dan Carlin (2017) – Joe Rogan Experience #1041 –
[25-WR]
These two major podcasters somehow make a “My Dinner with Andre” (1981) entertainment premise work in ways not imaginable since the pre-TV radio era.
[25-WR]
Dawn of the Dead (2004) – Zack Snyder
[25-WR]
The introduction alone is so consistently overpowering that it could very well serve as a standalone film and a rewatch-classic for the entire genre.
[25-WR]
Death to Smoochy (2002) – Danny DeVito
[25-WR]
A vividly-colored dark comedy that gets away with retrofitting collective taboos into sanguine-satire elements affecting and infecting us with massive charm and mischief.
[25-WR]
Head Cage (2018) – Pig Destroyer
[25-WR]
Addierung des Bassisten macht einen gewaltigen Soundunterschied für dieses brachiale Album. Besonders die Riff-(parts) sind zum Zunge schnalzen. Ideal für headbang-springendes Wohnzimmer-moshing.
[25-WR]
Pulp Fiction (1994) – Quentin Tarantino
[25-WR]
(Tarantino-)Streifen mit den populärsten Szenen und bekanntesten Zitaten. Die alternative Form der Filmerzählung gespickt mit fetischisierenden Dialogfeuerwerken machen diesen Film zum Meisterwerk der Popkultur.
[25-WR]
Brews Lee Coffee – Bonn, Germany (2016-2020)
[25-WR]
Student/ Akademiker, Hipster/ Retro, Jung/ Alt und leckerer Kaffee unterschiedlichster Geschmacksrichtungen…Hippes, kleines jedoch bunt besuchtes Kaffeelädchen im Herzen Endenichs, welches nahezu überall hinpassen würde.
[25-WR]
Down and Out in Beverly Hills (1986) – Paul Mazursky
[25-WR]
What´s in the mind of a man sheltering competing strangers other than the good ol´ Death-wish asking the betrothed to collect their scattered spouses.
[25-WR]
Mass Effect (2007)
[25-WR]
Aufeinandertreffen von ‚Star Trek‘-Themen mit Rollenspielmechanik. Noch unausgereiftes System mit Überzahl an Waffen und identischen Planeten, welches jedoch mit Musik/Alkohol immensen Unterhaltungswert bietet.
[25-WR]
Immortal Beloved (1994) – Bernard Rose
[25-WR]
Ludwig van Beethoven´s life and Zeitgeist crammed in two hours including sex, alcohol and post-Baroque & Roll. An ordinary film with an extraordinary cast.
[25-WR]
Kvelertak (07.02.19) – Mastodon Europe Tour, Turbinenhalle Oberhausen
[25-WR]
Zweite Band, doppelte Mitgliederanzahl. 4 Gitarren mit Rockröhrenklang plus Sänger der definitiv keine Berührungsängste hat. Punkiger Black Metal aus Orange Amps erzeugen eine norwegisches Partygefühl.
[25-WR]
Death Note (2017) – Adam Wingard
[25-WR]
Essentielle Charaktere bekommen komplett andere Skripts. Hollywood-Teenagedramen, unlogische Ereignisse und beleidigende Handlungsänderungen. Selbst Dafoe kann diese Netflix-Vergewaltigung des japanischen Originals nicht mehr retten.
[25-WR]
Mishima: A Life in Four Chapters (1985) – Paul Schrader
[25-WR]
The tsunami-ing intensity of Japanese culture in a “fissional” example that polishes every single shard coming out of its smashed mirror of a portrait.
[25-WR]
Sunset Boulevard (1960) – Billy Wilder
[25-WR]
Stays enticing and incredibly abducting all the way thorough: from the first killer-shot till the last…from the first viewing to obsessing about it.
[25-WR]
First Kill (2001) – Coco Schrijber
[25-WR]
The terrible intrusion of war shared and explained by the time-anchored hearts & minds of interviewees who are displaying acute withdrawal symptoms on camera.
[25-WR]
Jeff Hanneman (Slayer) 25-WR Birthday Toast – 31.01.64
[25-WR]
Aussehen eines Rednecks und Kreativität eines Michelangelo‘s, der mit absolut manischen Gitarrenklängen, wahnwitziger Schnelligkeit und (Herz)Blut seine Vorstellung von der Hölle Musik hat werden lassen.
[25-WR]
‚Men Against Fire‘ (2016) Black Mirror: 03×05 – Jakob Verbruggen
[25-WR]
Problemdiagnose Krieg. Bereits bekannte BM-Technologie der Augenimplantate wird benutzt um negative Konditionen auszublenden und mögliche Posttraumata vorzubeugen. Der perfekte Soldat, ohne moralische/ ethische Bedenken.
[25-WR]
Being John Malkovich (1999) – Spike Jonze
[25-WR]
Komödienartiges Drama über Abgründe menschlicher Naturen. Verzweifelnd nach Sinn suchend wurde der Film immer absurder und erweckte Unwohlsein/ Hassgefühle in mir. Diaz allein überraschte mich.
[25-WR]
Multitraum – Beschreibung
[25-WR]
Hybrid verschiedenster Situationen, Personen, Konfrontationen – der ‚Anomalift’ fuhr aus tiefsten Bewusstsein hoch zur Ausgangsposition.
Visionen von zukünftigen Déjà-vus.
Pures transzendentes Erwachen.
Directed by Lynch.
[25-WR]
Zodiac (2007) – David Fincher
[25-WR]
Fincher kehrt zurück mit diesem unter die Haut gehenden, überlangem Thriller über einen Serienkiller.
Einer der längsten, spannendsten Ermittlungen der Geschichte bis zum letzten „Augenblick.“
[25-WR]
Esoteric Malacology (2018) – Slugdge
[25-WR]
Progressiver Death Metal aus komplexen Riffmustern, organisch „sludgigen“ Drums und Vocalreichweiten von tiefen, hohen Growls bis teils Cleangesang.
Songtitel als Wortspiele bekannter Metalsongs.
Sehr unterhaltsam.
[25-WR]
Ok Computer (1997) – Radiohead
[25-WR]
Ohne dieses Album würde Rock, Alternative bis hin zu Progressive der 2000er ziemlich alt/ anders aussehen.
Vertonte Melancholie und superintelligenter Lyrizismus mit gigantisch intrumentalem Spektrum.
[25-WR]
Midnight Express (1978) – Alan Parker
[25-WR]
A very stern motion picture warning against obtuseness and corruption not to be taken lightly then and a good idea to tattoo in mind today.
[25-WR]
Symphony No. 2 in D, Op.36 (1802) – Ludwig van Beethoven
[25-WR]
The ravenous impatience of light and its window-carving blasts frying the insides of the Self and all the dimensions surrounding it with modulated vibrancy.
[25-WR]
Jayne Mansfield & Sophia Loren (1957)
[25-WR]
If a single picture representing humanity needed to be sent out to space across stretching chasms of remote stars that aren´t as orphaned as ours…
[25-WR]
Unbreakable (2000) – M. Night Shyamalan
[25-WR]
Sehr realistische Comic-Verfilmung.
Was wäre wenn Superman sich seiner Kräfte unbewusst wäre?
Langsam wachsend mit Tiefgang.
Dazu noch in 2000 vor dem Comicfilm-Boom!
[25-WR]
Only-Potato-Diet Challenge – Day 2
[25-WR]
Tag mit 5,5km-Lauf und Pellkartoffeln begonnen, morgendliches Hoch sank mittags wieder.
Erst überfressen, doch weiteres Gefühl nach mehr.
Abendliche Broccoli-Quark Kombo erfüllte besser.
[25-WR]
Where Eagles Dare (1968) – Brian G. Hutton
[25-WR]
Spionagepionier der 60er, wo Special Effects nicht existierten und Gewalt/ Action entweder verharmlost oder übertrieben dargestellt wurden.
(Über)Lebt nachhaltig durch soliden Cast und deren Zitate.
[25-WR]
Applause Of A Distant Crowd (2018) – VOLA
[25-WR]
Diese sanft klingende, aber innovativ hartmelodische Band schafft auf zweitem Album weitere eingängige Hitsongs sowie imposante Riffstrukturen.
‚Whaler‘ uberrascht mit dem härtesten Riffumschwung des Jahres!
[25-WR]
Trip nach Prag – Prag, Tschechische Republik
[25-WR]
Tagsüber ein Kollektiv aus Gesichtern aller Welt. Nachts, wenn sich dunkle Schleier erheben, gleicht die Stadtszene einer düsteren Fiktion. Zufall und Schicksal spielen hier Poker.
[25-WR]
Wicked Game (1991) – Herb Ritts
[25-WR]
Black volcanic ash and white cotton-clouded highlights blown by mortally sexual palm-tree cuts spilling sweet sepia sap everywhere inside the perpetual voyeuristic frame.
[25-WR]
Dog Fashion Disco – Experiments In Embryos (2018)
[25-WR]
90’s zu Unrecht unbekannte Patton-beeinflusste Alternativeband spielt auch 2018 noch derben Riffrock.
Songs zünden dank eingängigen Vocalphrases, roher Gitarre-Bass-Power und skurrilen Trompeten.
[25-WR]
SoundCore Bluetooth Speaker – Anker
[25-WR]
The juicy tones jutting out from the depths of this dark, ergonomic joy-brick are fantastic for a price that doesnt hurt to carry around.
[25-WR]
Army of Me (1995) – Björk
[25-WR]
Strong, dramatic sense of urgency that is as grim as catalepsy. A droning hamster-wheel diorama idiosyncratically voiced and tied together by an industrial beat.
[25-WR]
It (1986) – Stephen King
[25-WR]
Celebrated fictional catalogue of the full spectrum of fears and desires absorbing childhood featuring a commitment-length traditionally popular with religious scriptures and phone books.
[25-WR]
Good Bye Lenin! (2003) – Wolfgang Becker
[25-WR]
An instant classic for the newly interested or a permanently pleasant surprise for the directly involved. Watch with eyes and ears full of empathy only.
[25-WR]
State of Grace (1990) – Phil Joanou
[25-WR]
Gary´s nod to the infamous hellraisers from Irish-Welsh generations past. A testament to a suicidal passion that raises the film above mere circle jerk.
[25-WR]
Volcano Digit – STORZ&BICKEL®
[25-WR]
One wonders if Joe would really jump into this Celcius-ed Volcano inside of which stoner-proof, stoner-made engineering burns with precision and might.
[25-WR]
Heat (1995) – Michael Mann
[25-WR]
Noir-nourished film-feat of testosteroned refinement that tastes blue to the color of gun-metal while blind-swording both organized crime and law enforcement.
[25-WR]
Budweiser Lager – Czech Beer
[25-WR]
If American Budweiser is like mating in a canoe, then Czech Budweiser is like the Virgin Mary getting impregnated by the fingering hand of god.
[25-WR]
The Avengers: Infinity War (2018) – Anthony & Joe Russo
[25-WR]
Ein Kollektiv aus 10 Jahren Handlung- und Charakterbildung. Der Bösewicht als Protagonist.
Dieses Aufeinandertreffen einzelner Universen sprengt Plot und Anteilnahme in bisher unerforschte Gefilde.
Filmepos.
[25-WR]
Disco Volante (1995) – Mr. Bungle
[25-WR]
Der bizarre Hybrid aus Metal, Jazz, Filmmusik schwimmt unkonventionell gegen jedmögliche Mainstreamformen.
Patton und seine Weirdo-Band kreieren düsterste Soundsphären mit Lynch-esque schwarzen Löchern.
[25-WR]
Entrance Poster – Thomas Phillipps
[25-WR]
A sacrificial slave-for-hire posing for their inter-dimensional front door advertisement — posted there to please the Catholic priest inside of all of us.
[25-WR]
Dogville (2004) – Lars von Trier
[25-WR]
An original motion picture with an irresistible trailer and a surefire cast. A great take on our basic humanity and treatment of one another. Outstanding.
[25-WR]
Russkiy kovcheg/Russian Ark (2002) – Aleksandr Sokurov
[25-WR]
There’s a mastodon-difference between a cam-steadied cut-constricted motion picture such as Birdman (2014) or Rope (1948) and this one which is real.
[25-WR]
Letters From The Colony (23.3.19) Prognosis Festival – Effenaar, Eindhoven, NE
[25-WR]
Geballte Gravitation mit wechselwirkender Form von Wärme und Kälte.
Fünf langhaarige Schweden im anzüglichen Rotlicht verwandeln den belebten Sidestage-Raum zu einer schwer kopfschwingenden Kolonie.
[25-WR]
Some Thoughts on the Science of Onanism (1879) – Mark Twain
[25-WR]
Yesterday there was no money in jerking the Major Maxillary as a public exhibition; today however, it has become the highest possible form of individualism.
[25-WR]
Quicksand Jesus (1991) – Skid Row
[25-WR]
Ein Song wie kaum ein anderer, wo jede Note perfekt die Vorherige in emotional aufbauender Dynamik-Achterbahn ergänzt.
Höchst unterschätzte Halbballade auf November Rain Level.
[25-WR]
Deadpool: Back In Black (2016) – Cullen Bunn
[25-WR]
Deadpool im Venomsuit. Eine alternative Beleuchtung des Anzuges durch die Kombination mit Deadpools zwiegespaltenem Stil.
Einzelne unterhaltsame Aufeinandertreffen geleiten durch den Handlungsstrang dieses ko(s)mischen Duos.
[25-WR]
Rivers Of Nihil (22.12.2018) – Global Invasion Tour, Turock Essen, Deutschland
[25-WR]
Große Vorfreude auf diesen Opener, welche eine der besten Alben 2018 schafften.
Sie kamen, wüteten tornadoartig und gingen nach 5 Songs.
Nächstes Mal bitte Headliner.
[25-WR]
Mallrats (1995) – Kevin Smith
[25-WR]
Nerdy humorvolles Low-Budget-Break-Up-Drama mit jugendlichem Charme im Einkaufszentrum.
Jay und Silent Bob und Stan Lee‘s bester Cameo.
Ein Film für mich.
[25-WR]
Apocalypto (2006) – Mel Gibson
[25-WR]
Ein Dschungelstamm wird von der Angst und Unterdrückung des Mayareichs heimgesucht.
Eine impressive Reise aus Bild und Ton führt durch Brutalität und Wandel dieser Epoche.
[25-WR]
Only-Potato-Diet Challenge – Day 3
[25-WR]
Nach gestriger exzessiver Burger-Affäre mit obligatorisch schlechten Gewissen aufgestanden.
Aufhören oder weitermachen?
Ohne Sport, aber mit Kartoffeln und Goggins im Briefkasten ging es weiter.
[25-WR]
Robert Downey Jr. – Birthday Tost, 04.04.1964
[25-WR]
Dank Schmerz seines Daddy- Dramas und darauffolgenden Cleaning- Prozess nehmend feierte dieser begnadete Schauspieler Ende der 2000er Dekade mit gepanzerter b b Lebensrolle seine Renaissance.
[25-WR]
Octomore Scotch – 5 Jahre
[25-WR]
„Torfigster Whisky der Welt“ – Augenmerkmal: moderne, waffenartige Verpackung/ Flasche.
Brennend fruchtiger Geruch erregt Sinne jener, die nach Einnahme vom ätherischen Seelenspüler geläutert und wiedergeboren werden.
[25-WR]
Halloween (2018) – David Gordon Green
[25-WR]
Michaels Heimkehr. Jedoch führen unzählige unbedeutende Handlungen, Charaktere Plot in die Irre. Die besten Szenen bestehen aus dem Laurie-Michael Konflikt und der nostalgischen Hommage.
[25-WR]
Eat The Elephant (2018) – A Perfect Circle
[25-WR]
Nach überlanger Pause kehrt Keenans Superband wieder zurück. Nachdenklich, poppig und hymnenartig lullt dieses dunkle Arenarock-Album mit verträumten Mitsingen-Gitarrenlall-Parts in den Schlaf.
[25-WR]
Père Lachaise – Paris, Frankreich
[25-WR]
Die mit Steinen und Blättern bepflasterte Allee, versehen mit Kreuzungen und Abzweigungen, führte mich durch diese Stadt der Toten.
Eine monumentale Ruhestätte Künstler und Adeliger.
[25-WR]
Resident Evil 4 (2005) – Capcom
[25-WR]
Arguably the most fulfilling of the famously fucked up Resident Evil franchise, bringing the shotgun-jizz shooting to a whole different level of unending sociopathy.
[25-WR]
Google Keep Mobile App – Google
[25-WR]
Sleek looking in a friendly but very limited way. Clearly not meant for cooperative industrial use… but hey, this is all for free. Be grateful.
[25-WR]
The Number Twelve Looks Like You (2019) – Wild Gods
[25-WR]
Damn hot comeback after a hellish creative break it seems.
Genre-bending Mathcore, Screamo, Fusion Jazz elements flow seamlessly into dynamic ebb and flow vibes.
[25-WR]
Czarna Ewangelia (2018) – Czort
[25-WR]
Averagely executed, pure Black Metal from Poland, which moves, mostly in moderate tempo, like a tank over a graveyard.
Nothing really outstanding, nothing bad either.
[25-WR]
Liège, BE
[25-WR]
Dubiose Stadt, welche den Balanceakt zwischen enger Shitholeness und versteckter Anmut bestechend meistert, wirkt wie erster andersfarbiger Grenzposten, der die eloquente Sprache südlicher Nachbarn verteidigt.
[25-WR]
Spiderman PS4 (2018) – 1. Spielrunde
[25-WR]
Meine (An)Spannung als riesiger Spidermanfan war groß. Jegliche Erwartungen wurden jedoch nach beginnenden drei Spielstunden, wo ich adrenalinerfüllt zwischen Wolkenkratzern schwingend Verbrecher bekämpft habe, gesprengt
[25-WR]
A Quiet Place (2018) – John Krasinski
[25-WR]
Größerer Augenmerk auf Visuals/ Sound durch minimalem Dialog aufgrund Handlung, was wiederum einige Plotholes, unbeantwortete Fragen und fehlenden Charakterbezug mit sich bringt.
Jedoch wundervolle Stille.
[25-WR]
The Mule (2018) – Clint Eastwood
[25-WR]
Kommt Alter, kommt Langeweile.
Warum nicht also seine perfekte Tarnung ausnutzen und Leben genießen?
Gegenseitiges Lernen verschiedener Generationen, Rentner trifft Kartell.
Spannende Idee humoristisch umgesetzt.
[25-WR]
Consecrationem EP (2018) Kenosis – Prosthetic Records
[25-WR]
Some strange combinations in life you‘re not running into by yourself, like atmospherically grim Dutch Black Metal, short but awesome.
Intro, hitsingle, instrumental, song. Cvlt.
[25-WR]
Green Book (2018) – Peter Farrelly
[25-WR]
Klassisches Aufeinandertreffen zweier unterschiedlicher Generationen verkörpert durch gegenseitiges an die Wand spielen.
Herzliche Reise durch die Staaten der 60er mit musikalischer Seele und ordinärem Humor.
[25-WR]
The Scythe Of Cosmic Chaos (2018) – Sulphur Aeon
[25-WR]
Return of the german, Cthulhu worshipping Death institution.
Rot dripping tentacles wraps listeners in the catastrophic sounding abyss where guitars/ drums create lightning and thunder.
[25-WR]
#DRWN (2018) – Darwin
[25-WR]
0:00: Sofort zündet erster Song wie eine Kettenreaktion von China Böllern.
Fett klingende Grooves, satter Sound, einen authentischen Shouter.
Erneuter Stolz auf die Kölner Musikszene.
[25-WR]
Pink Floyd Exhibition: Their Mortal Remains (2018-2019) Dortmunder-U
[25-WR]
Rohe Anfangsklänge erster Alben entführen in düstere Hallen voller Lichtspiel und bunter Kunst wo Musikgeschichte mit Besucher verschmelzen.
Aufregender Anfang, Mitte bis zu The Wall.
[25-WR]
Their Mortal Remains (2019) – The Pink Floyd Exhibition
[25-WR]
A royal treatment even for the occasional Pink Floyd tripper. A sating multimedia experience that brings out the colored ghosts to a psychedelic feedback trance.
[25-WR]
Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back (1980) – George Lucas
[25-WR]
Unumstößliche Höhepunkt einer Saga auf Gipfel von Handlung/ Technik.
Kontroverses „böses“ Ende und DER Plot Twist überhaupt müssen damals viele Filmemacher/ Kinogänger markerschütternd beeinträchtigt haben.
[25-WR]
Darwin‘s 1st Concert (19.01.19) – Euroblast Showcase, Helios Köln
[25-WR]
Zeitliche Verschiebung, technische Probleme und weitere Kleinigkeiten führten zur nötigen Wut, welche geistiges Maskottchen darstellt, um einen authentischen und typischen ersten Gig zu spielen.
Unterhaltsam!
[25-WR]
Captain Marvel (2019) Anna Boden & Ryan Fleck
[25-WR]
Marvel‘s weiblicher Superheldenfilm-Einstand.
Femininführender Grunge/Pop belebt 90er-Atmosphäre.
Nebenrollen lassen bezirzende Hauptrolle hölzern aussehen, welche sich nach Dragonball-Z-Manier durch Film prügelt.
[25-WR]
Albdruck (2016) – Second Horizon
[25-WR]
Angst, Zorn, Euphorie, Einsamkeit.
Diese EP vertont diese Attribute mit einem „5 Phasen der Trauer“ (Kübler-Ross) Feeling.
Selten spricht instrumentale Musik Bände wie hier.
[25-WR]
Dissociation (2016) – The Dillinger Escape Plan
[25-WR]
There’s nothing to forget or regret about this discography, apologies not included.
This end leaves you with manufacturing discont and dissociation hoping for limerent death.
[25-WR]
Baest (22.02.2019) – Mergener Hof, Trier Decapitated Tour 2019
[25-WR]
2. Band des Abends, ein unvorhersehbarer Wirbelsturm aus Spiellaune und der initiierenden Brutalität einen Moshpit und eine Wall of Death innerhalb eines Songs zu beschwören.
[25-WR]
Kill ´Em All (1983) – Metallica
[25-WR]
Masterful rite-of-passage stroke of brilliance by the four young-horsemen of the Apocalypse carrying all the piss, jizz and vinegar in the world.
[25-WR]
The Last Detail (1973) – Hal Ashby
[25-WR]
The prospect of prison in the life of an unexperienced young man tends to accelerate the rituals of passage any free person should go through.
[25-WR]
The Bird – Burger Restaurant, Köln
[25-WR]
Was namentlich erst als esoterisches Restaurant erscheint wird während Besuch zum Fresstempel moderner Burgerfetischisten mit wolllüstigen Augen.
Hochhaus, Fleischbrocken, unkonventionelle Schichtanordnung – jede Farbe und Form.
[25-WR]
Performs His Own Compositions (2010) – Django Reinhardt
[25-WR]
Jumpy, if not passive-paranoid arrest that´s enshrouded with criminal neuroses that beatify themselves blind with repetition-less ornamentation. Not an interpretation but ivied ranting.
[25-WR]
Museum für Naturkunde – Berlin, Germany
[25-WR]
Fantastic both in essence and intent but somewhat neglected budget-wise. It presents an exhausting amount of research with specimens including breathtaking dinosaur visitor-bait.
[25-WR]
Beetlejuice (1988) – Tim Burton
[25-WR]
BEETLEJUICE is the American Monthy Python. BEETLEJUICE is an 80’s German Expressionism medallion pierced cleanly by Keaton’s sharp comedic perfection. BEETLEJUICE reads like stereo instructions.
[25-WR]
Barry (2018) – Bill Hader
[25-WR]
Slow-developing, but not arrested characters in a dark comedy show where everyone is a character-study in his own right.
It does incrementally improve.
[25-WR]
Meeting Gary Holt (Slayer, Exodus) @ Alcatraz Milan, Italy
[25-WR]
2 Stunden nach brutalem Konzert trafen wir diese Thrash-Legende beim Club.
Netter Plausch über Italien, Angeln und Bier bevor uns allen die Augen zufielen.
[25-WR]
Schiefes Haus, Ehingen an der Donau (Badem-Württemberg / DE)
[25-WR]
In einer überaus traditionellen deutschen Stadt spiegelt diese Art Architektur ein Symbol für die spirituelle Gemütlichkeit ihrer Einwohner.
Fluktuierender Tourismus erhebt es zum sehenswürdigen Geheimtipp!
[25-WR]
‚The Wake‘ (1996) The Sandman #10 – Neil Gaiman
[25-WR]
Der König ist tot… und wir sind eingeladen zur Begräbniszeremonie.
Das letzte Shakespeare-Kapitel und Gaiman‘s Epilogworte heben diese „Story about stories“-Essenz gänsehauterregend hervor.
[25-WR]
The Dirt (2019) – Jeff Tremaine
[25-WR]
Vier unterschiedlichste Schauspieler für fragwürdigen Film zum schattenwerfenden Buch über DIE 80er-Schockband.
Unerwartetes geistiges Kopfnicken zum modernen rewatchable Biopic über Sex, Drugs, Rock’n‘ Roll.
[25-WR]
Throw Momma from the Train (1987) – Danny DeVito
[25-WR]
Strangers on a Hitchcock trail of Oedipus-fears unbalancing one another away from the spinelessness they choke with. DeVito and Ramsey shine with tremendous enthusiasm.
[25-WR]
Tideland (2005) – Terry Gilliam
[25-WR]
A potent and superficially alienating Terry Gilliam gem that parallels in beauty to Igmar Bergman´s Fanny Hoch Alexander (1982) in bringing up mystic childhood voodoo.
[25-WR]
Symphony No. 3 in E Flat, Op.55 (1804) – Ludwig van Beethoven
[25-WR]
A revolutionary march for social evolution that is heavy with the funerary shaming of false prophets. The turning point of a tectonically shifting sound resolution.
[25-WR]
Hidden History of the Human Race (2019) – Blood Incantation
[25-WR]
This spacey journey soaked up good ole’ Florida Death with a thick straw.
Classic genre-showcase shredding, which pleasantly progresses into atmospheric floating at moments.
[25-WR]
Billie Eilish – Birthday Toast (18.12.2001)
[25-WR]
Verhauchte Stimme des Musikbranche-Gesichts 2019. Süßes It-Girl gesteckt in übergroße Showbiz-Klamotten, welches die (vor kurzem noch minderjährige) Kuh bis letzten Tropfen melkt.
[25-WR]
The Nice Guys (2016) – Shane Black
[25-WR]
L.A.: Zwei Detective auf der chaotischsten Ermittlung – Tote Pornostars, Auftragskiller, Meerjungfrauen, „Nixon!.“
Ein surrealer Walzer zwischen Pech, Glück und hinreißender Komik im angemessenen Takt. “word”.
[25-WR]
Small Time Crooks (2000) – Woody Allen
[25-WR]
Starts out with the traditionally hilarious criminal incompetence of “Dog Day Afternoon” (1975) or “Welcome to Collinwood” (2002) continuing with an embroidered “The Jerk“ (1979).
[25-WR]
Review (2014–2017) – Jeffrey Blitz
[25-WR]
Much sexier but not ready to descend all the way down into hell like the Australian source material does. Still hilarious despite excessive self-referencing.
[25-WR]
Ed Wood (1994) – Tim Burton
[25-WR]
A budget-bulged passion package containing tremendous Orson Welles admiration inside, while storytelling the shaky struggling days of a good heart looking for missing talent.
[25-WR]
Breakfast of Champions (1999) – Alan Rudolph
[25-WR]
A house-of-mirrors flashback that is presented in full-length dream sequence format adorned with a mental-ward cast that is nothing but wonderful.
[25-WR]
Relentless (1992) – Bill Hicks
[25-WR]
Beautifully ballsy Bill Hicks lectures us on having nothing but actual hicks to represent us when the flying saucers come size us up and conquer.
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Pacific Brace Shiraz/Cabernet Sauvignon (Year?) – Red Wine
[25-WR]
Laminated with ruby resolutions of grandeur, veiled with a screw-capped scrawny price…but don‘t be fooled: this is quality wine.
Poor man’s daily Ambrosia.
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Iron Man 2 (2010) – Jon Favreau
[25-WR]
Größerer Cast und erste Avenger-Handlungsstränge bahnen Großartiges an. Mission Impossible Charme und Inspektor Gadget Vibes erschaffen ein durchschnittliches Sequel. Lückenhaftes jedoch notwendiges MCU-Kapitel.
[25-WR]
The Ocean – Phanerozoic I (2018)
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Albums like a bad drug trip where you are witnessing the birth of planets…
Phanerozoic comes close an epic meltdown of fear and seismic outbreaks.
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Prequelle (2018) – Ghost
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Satan grooves with his dancing shoes on this wild 80s-party. Prequelle comes with cool retro-riffs and catchy hooks on a groovy synth-carpet.
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Time Will Die And Love Will Bury It (2018) – Rolo Tomassi
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Synthesizer-intro, a pop tune – then hell breaks loose.
‚Rituals’ directly demonstrates finest Jazz-, Mathcore moments nowadays.
A strange balanced album, equal to an exorcism.
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Suicide Squad (2016) – David Ayer
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Failed attempt of establishing a new antihero-trend. Filled with wanna-be-cool lines, try-hard outfits and an overdose of popular music.
Disappointedly entertained.
[25-WR]
Sicario (2015) – Denis Villeneuve
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Drogenschmuddel, (moralische) Grenzüberschreitungen und der verwesende Geruch von Misstrauen kreieren etwas dünnen Storyplot.
Schauspielerische Leistung, Kameraführung, Bild/Ton jedoch in Perfektion.
Benicio im indirekten Scheinwerferlicht!
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WOKI Kino – Bonn, Deutschland
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Hereinspaziert. Eine harmonisierende, freundliche Atmosphäre zeichnen u.a. dieses gemütliche Stübchen zum Topkino Deutschlands aus.
Besonders hier habe ich öfters den alleinigen Besuch für mich entdeckt.
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Inferno (2016) – Ron Howard
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Historische Verfolgungsjagd durch Italien mit mehreren Wendungen und alles verändernden Bedrohung.
Doch wo Buch das infernal realistische Schicksal voll ausreizt, enttäuscht Film mit schwachem Ende.
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The Hirsch Effekt Bandbiografie (2018) – Nils Wittrock
[25-WR]
Eine unterhaltsam offengeschriebene Bandgeschichte bestehend aus Höhepunkten, Tiefpunkten, Tourerlebnissen, Studioeinsichten und Kaffeeverherrlichung.
Geschrieben für Fans und besonders interessant und lustig für Musiker mit eigener Banderfahrung.
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The Hudsucker Proxy (1994) – The Coen Brothers
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Fast-talking world of abounding opportunities one could grab but only after first figuring out how to get out of the revolving rat-race ring.
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The War of Art (2002) – Steven Pressfield
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For the closet-slacker that keeps procrastinating to procrastinate. Serendipitous read for those who’ve had enough, but keep pussyfooting around looking in the fucking mirror.
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Die Fabrik – baxpax Hotel – Berlin, Germany
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Fantastically quiet and strategically decorated to retain as much of its original industrial charm as possible. Smart, respectful, self-governing staff that treasure it all.
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Adaptation (2002) – Spike Jonze
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The identical twin gimmick works only when there’s excellence en-caged in an actor. Nicolas shines here exemplary carrying and saving an otherwise pretentious film.
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Ride the Lightning (1984) – Metallica
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From electric blue to Sabbath-black, this rabid factory-machine stainlessly steals the motor-breath out of you while chromatically ascending your will to live.
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Heavy Metal Mania EP (1980) Hölöcäust – Phoenix Records & Filmworks
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Motörhead made the Umlaut „salo(o)nfähig“, british comrades Hölöcäust are riding the NWOBHM-wagon into cringeworthier territory with hardrock histrionic type-singing.
Thank satan it’s 1980.
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Pelagial (2012) – The Ocean
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Musikalische Reise durch pelagiale Schichten des Ozeans. Die Meeresoberfläche zeigt noch helle, verträumte Harmonie während immer tiefer gehend düstere, brachiale Klangkaskaden entbrechen.
Sagenhaft umgesetztes Konzept.
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Mandy’s – Berlin
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A glorious hole-in-the wall “front” with a “I don’t care if you come-in or not” sign that beckons to Irish irises especially.
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The Downward Spiral (1994) – Nine Inch Nails
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90´s “The Wall” thanks to a rare glitch in the mainstream that let him do this to us.
One hell of a cry for help.
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The Verdict (1982) – Sidney Lumet
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Last chance for a hearse-chaser to make things right after a punch of clarity connects with his comatose sense of empathy. Newman. Mamet. Willis.
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Every Matthew McConaughey “Alright” in Chronological Order (1993 – 2017) – Owenergy
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One can only be grateful for all the tactful editors out there (such as this gentleman) who refuse to cheapen their videos with additional music.